Fareler ve İnsanlar / john steinbeck


Kitabı okumadan önce ufacık bir baktım nette, daha önce John Steinbeck okumamıştım. Yazarın Pulitzer ödülü aldığını da bilmiyordum, uygun bir zamanda bu ödülü aldığı kitabı da yani "Gazap üzümleri" kitabını da okuyacağım.

Amerikada özellikle orta öğrenim'de öğrencilere okunması zorunlu! olduğunu öğrendiğim "Fareler ve İnsanlar" kitabı genel olarak insan ilişkilerini işliyor. Biri zihin özürlü olan iki dostun, George Milton ve Lennie Smalı'ın hikayesini anlatan kitabın kısa olması, dingin bir kafa ile yanınıza kahvenizi, çayınızı vs... alarak keyifle okumanızı sağlıyor.

Arkadaşlığın, dostluğun nasıl ve nereye kadar olacağını sorgulayabileceğimiz, karakterlerinde yalnızlığı, sevgiyi, aşk'ı ve adaleti içimizde iliklerimize kadar hissedebileceğimiz bir kitap. Hemen hemen her sayfasını film izler gibi okuyabileceğiniz, özellikle son sayfalarında birçok okuyucunun duygulandığını / duygulanacağını  hatta ağladığını / ağlayacağına emin olduğum bir kitap diyebilirim.

Boş vaktiniz varsa bir günde okunabilecek bu akıcı hikayeden yaptığım bazı alıntıları aşağıda görebilirsiniz. Okumayı düşünen herkese şimdiden keyifli okumalar...

Kulağı kendisine söylenenlerden daha fazlasını duyardı; yavaş yavaş konuşmasında, düşüncenin değil, düşünceyi de aşan bir anlayışın ifadesi olan bir ahenk vardı.
Fareler ve İnsanlar / John Steinbeck    

Böyle hep beraber gezen iki insan pek az bulunur, diye mırıldandı. Neden bilmiyorum. Belki de şu kahrolası dünyada herkes birbirinden korkuyor da ondan.  
Fareler ve İnsanlar / John Steinbeck  

Bakın, onunla şakalaşmaktan neden vazgeçtim,, onu anlatayım. Bir gün birkaç kişi Sacramento Irmağının kıyısında duruyordu. Bir gösteriş yapayım dedim. Hemen Lennie'ye döndüm ve “atla” dedim. Lennie hemen suya atladı. Yüzmek değil, kolunu bile kaldırmasını bilmiyordu. Yetişip kurtarmaya kadar az kalsın boğulacaktı. Kendisini kurtardım diye bana karşı o kadar iyi davrandı ki. Biraz evvel suya atla dediğimi tamamıyla unutmuştu. Ondan sonra artık bir daha onunla böyle şakalar yapmaktan vazgeçtim. 
Fareler ve İnsanlar / John Steinbeck    

Neden seni istemiyorlar? diye sordu.

Zenciyim de ondan. Onlar orada iskambil oynayabilirler, fakat ben oynayamam, çünkü ben zenciyim. Benim için leş gibi kokuyor diyorlar. Ben de sana bir şey söyleyeyim mi, asıl leş gibi kokan sizsiniz, hepiniz.
Fareler ve İnsanlar / John Steinbeck 

Bir güvercin uçarak açık duran samanlık kapısından içeri girdi ve içerde bir daire çizdikten sonra tekrar uçup gitti.    
Fareler ve İnsanlar / John Steinbeck 

Diger kitap inceleme ve alıntılarına  BURADAN  ulaşabilirsiniz.


Sevgiler
Ayhan Akdogan
ayhanakdogan.blogspot.com

Yorumlar